dijous, 12 de desembre del 2013

núvol de fum 051 | beats

Escolta el podcast:

O descarrega'l: núvol de fum 051.mp3

   
    Aquesta setmana fugim una mica dels tòpics de l'ambient per a buscar un tracklist on els beats tinguin el protagonisme. I a més no ho fem repassant novetats com acostumem, sino que tirem de disc dur per escoltar alguns temes antics, molts cops de segells que ja no existeixen, però que son sens dubte grans clàssics del netaudio. Tot i que la filosofia del programa és la música ambient i els seus diversos subgèneres tampoc volem tancar la porta a estils més rítmics com la IDM, el downtempo o el deep techno i en aquest programa intentem fer un petit passeig per aquests estils, sempre amb un ull a les seves facetes més ambientals. Comencem el programa amb un d'aquests grans clàssics del netaudio, el segell Legoego, un segell que ja no es troba operatiu però que es va fer amb un gran catàleg ple de música de qualitat. L'artista és Atlon inc., des de la quarta referència. Continuem amb Fax, que tots haurieu de coneixer, i els beats minimalistes de Jarz des del netlabel español Doma Musique, amb el seu darrer llançament. Pole, Pleq i Plaster no haurien de necessitar de presentacions tampoc, repassem el recopilatori vol.5 de Crazy Language, que és una meravella, l'heu de tenir. Ens queda imploded view, amb el seu ambient basat en loops i el darrer tema del programa, el minimal techno de Paul Gutschmidt des del netlabel de netlabels, unfoundsound. Gaudiu d'aquest tracklist i deixem que el ritme ens porti...

Tracklist del programa

01 [ego004] atlon inc. - part 9
02 [sem5Y] fax - going home
03 [doma016] jarz - delicious fish
04 [sc] i/dex vs pole - minsk
05 [fw098] imploded view - yamsio nights
06 [cl035] pleq - wire right of sorrow
07 [cl035] randomform - cybervetic
08 [cl035] plaster - cubichord
09 [unfound068] paul gutschmidt - redit (sven laux remix)

    Un dels meus temes preferits del programa d'avui és el de Plaster, un magnífic exercici de música electrónica i ritme amb un so impresionant. Tenim video d'aquest tema, creat per un videoartista que es fa dir Lasal.

2 comentaris:

  1. Hola,
    siento no saber catalán, quería dar la enhorabuena por este espacio.
    Cuando el nuevo responsable de Radio 3 decidió cargarse el maravilloso espacio de Jordi Giraldez sismógrafo (aludiendo a supuestos motivos de poca audiencia, como si una radio como radio 3 debiera guiarse por tales criterios) me quedé bastante "tocado": ¿dónde encuentro yo ahora un programa con estos sonidos que tanto necesito escuchar?
    Tras mucho deambular, di finalmente con este blog y sus podcasts.
    Menos mal que os he encontrado, me parece fabuloso.
    Aunque no sé hablar catalán, más o menos lo entiendo si es hablado o escrito.
    En fin, que aquí teneis a (ahora que os he encontrado) un seguidor.
    Un saludo y gracias por el espacio una vez más.

    PD: Un saludo a Jordi Giraldez si lee esto, pues gracias a él descubrí lo que a la postre resultó ser uno de mis estilos musicales favoritos.

    ResponElimina
  2. Hola, muchas gracias por escribir, estos comentarios ayudan a renovar fuerzas para seguir adelante. Para mi es un placer compartir esta hora de música semanal y descubrir artistas y sellos con vosotros. Jordi es un grande y siempre echaremos de menos su Sismógrafo, espero que vuelva algun dia. Si no lo has escuchado no te pierdas su fantástico mixtape http://nuvoldefum.blogspot.com.es/2013/01/nuvol-de-fum-015.html

    Me alegra mucho que desde una radio local podamos llegar a gente de todos sitios, al márgen de idiomas y territorios. Muchas gracias por tu comentario y bienvenido!

    ResponElimina